نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد | حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان برخورد پراید با تریلی در گناباد یک فوتی و سه مصدوم داشت خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیز‌هایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۱۸ اردیبهشت) چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا بخریم؟ نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر را به دنبال دارد اگر پنیر زیاد مصرف کنیم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟ هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + نحوه تهیه مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها
سرخط خبرها

احتمال وضعیت نارنجی کرونایی برای مشهد وجود دارد

  • کد خبر: ۱۵۴۸۸۳
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
احتمال وضعیت نارنجی کرونایی برای مشهد وجود دارد
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون شهر مشهد در وضعیت آبی قرار دارد و احتمال تغییر رنگ آن به سمت زرد و نارنجی وجود دارد.

دکتر ناصر امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت شیوع کرونا در مشهد با بیان اینکه احتمال تغییر رنگ مشهد به سمت زرد و نارنجی وجود دارد، یادآور شد: همسو با کشور روند افزایشی را در موارد بستری و سرپایی کرونا داریم. با توجه به نزدیک‌شدن به ایام نوروز (سال جدید) و هم‌زمانی آن با ماه مبارک رمضان و حضور خیل عظیم زائران و مسافران در استان، توصیه اکید می‌شود که در تجمعات و اماکن سرپوشیده (داخل اتوبوس و مترو، مراکز خرید و‌...) از ماسک استفاده شود. لازم است مردم عزیز این بیماری را جدی بگیرند و از عادی‌انگاری بپرهیزند. حتما دست‌های خود را با آب و صابون شست‌وشو دهند و اگر علائمی مانند تب، سرفه‌ و مشکل تنفسی دارند، هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند. 

این مسئول در بحث واکسیناسیون کرونا توصیه کرد: افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که ‌بیماری زمینه‌ای یا ضعف سیستم ایمنی دارند با رعایت حداقل شش ماه فاصله نوبت سوم واکسن را تزریق کنند. همچنین افراد بالای ۱۸ سال که حداقل شش ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته است، نوبت سوم (یادآور اول) را دریافت کنند. افراد بالای ۱۸ سال که حداقل شش ماه از نوبت سوم آن‌ها گذشته است و یکی از شرایط زیر را دارند، نوبت چهارم (یادآور دوم) را دریافت کنند.

به گفته دکتر امینی، مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بیماری زمینه‌ای تشدید‌کننده کرونا، افراد بالای ۶۵ سال و کارکنان نظام سلامت همچنان در معرض خطر این بیماری هستند. خوشبختانه به اندازه کافی واکسن موجود داریم و مراکز واکسیناسیون حتی در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات هستند. 

وی درباره میزان واکسیناسیون انجام‌شده تا‌کنون گفت: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال خراسان رضوی تاکنون ۱۵.۱۷درصد دُز اول و ۷.۶۸درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این اعداد در گروه سنی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۸.۸۷درصد، واکسیناسیون نوبت دوم ۸۶.۵۹درصد و واکسیناسیون نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۴۰.۱۳درصد بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->